Kobieta

31W profilaktyce choroby kości stosuje się witaminę D. Jest to jedna z nielicznych produkowana przez nasz organizm pod wpływem promieni słonecznych, działających na naszą skóre. Jeżeli dodamy do witaminy D, odpowiednią dietę, wapń oraz aktywność fizyczną, wtedy ryzyku zachorowania na osteoporozę spada. Oczywiście wiadomo już od dawna, że kobiety częściej od mężczyzn na nią zapadają. Jej objawy pojawiają się przede wszystkim u kobiet po okresie menopauzy. Jeżeli jesteś w zaawansowanym wieku, masz niską masę kości, przeszłaś złamania, cierpisz na reumatoidalne zapalenie stawów lub przeszłaś długotrwałe leczenie glikokortykoidami wtedy zwiększa się prawdopodobieństwo, że będzie Ciebie dotyczyć. Osteoporozie można przeciwdziałać. Przede wszystkim stosuj dietę bogatą w witaminę D oraz wapń U człowieka prawie 98% wapnia zmagazynowany jest w zębach oraz w kościach.. Nie przesadzaj z alkoholem, a jeżeli palisz to rzuć jak najszybciej. Powinnaś również spędzać dużo czasu na słońcu oraz być aktywna fizycznie. W czym jest najwięcej wapnia? W serze żółtym, w mleku, sardynkach, w łososiu oraz jogurtach, ale tych naturalnych. Już dzisiaj zadbaj o swoją przyszłość, tak żeby emerytura była czasem odpoczynku a nie bólu. Śniadanie to podstawowy posiłek w ciągu dnia. Każdy zdaje sobie z tego sprawę i stara się przed wyjściem do pracy czy szkoły zjeść „coś” na śniadanie. Ale czy musi to być coś? Najlepiej jasne pieczywo, i bez znaczenia czy to bułki czy chleb, zastąp pieczywem ciemnym, w skład którego wchodzą zboża pełnoziarniste. Dzięki temu dostarczysz organizmowi dość duże ilości magnezu i będziesz czułą jak rozpiera Cię energia do działania. Drugie śniadanie najlepiej gdy jest lekkie i proponujemy jogurt z ziarnami zbóż oraz orzechami. Dostarczy do organizmu następną porcje magnezu. Jeżeli obiad jadasz w domu najlepszym rozwiązaniem będzie zastąpienie ziemniaków ( oczywiście nie codziennie) kaszą gryczaną, pęczakiem czy makaronem. Do tego Twoje ulubione mięso w towarzystwie warzyw liściastych. Może to być kapusta, sałata czy szpinak. Jeżeli jadasz dopiero po przyjściu z pracy, jest to również bardzo dobra i sycąca propozycja na obiado- kolacje. Jeżeli Twojemu organizmowi brakuje magnezu będzie wołał o pomoc. Główne objawy to: nieregularna praca serca, częste kołatanie, przykurcz mięśni, a także osłabione szkliwo zębów. Dobrze dobrana dieta gwarantuje Ci, że magnez chociaż wypłukiwany z organizmu będzie cały czas uzupełniany.