Kiedy rozpocząć podawanie niemowlęciu posiłków stałych?

17To pytanie często nurtuje młodych rodziców. Zastanawiają się kiedy podać dziecku posiłki stałe. Tak naprawdę wszystko zależy od nas i naszego maleństwa. Gdy karmimy piersią dostarczamy dziecku wszystkich niezbędnych i najbardziej zdrowych składników. Są one najlepiej przyswajalne przez organizm niemowlęcia. Kiedy dziecko wydaje nam się szczęśliwe, wyspane i najedzone możemy karmić samym mlekiem nawet do szóstego miesiąca? Gdy karmimy dziecko sztucznym mlekiem warto zacząć już wprowadzać posiłki od czwartego miesiąca. Na początek możemy dziecku przygotować np. Marchewkę. Ważne, aby rozpocząć od podawania warzyw. Owoce mają bardziej słodki smak i gdy zaczniemy od nich maleństwo może nie chcieć jeść warzyw. A to one mają najwięcej składników odżywczych. Warzywa strączkowe wprowadzajmy później koło roku do diety malca. Mogą one bowiem powodować wzdęcia u dziecka. Ważne jest, aby nie zmuszać naszego malca do jedzenia. Jeśli mu coś nie smakuje, to nie wmuszajmy w niego. W ten sposób można tylko zrazić dziecko i nic nie będzie chciało jeść. Wiadomo, że najzdrowszymi producentami, które powinny znaleźć się w diecie naszego malca są przede wszystkim : warzywa, ziarna zbóż, rośliny strączkowe i owoce. Dostarczają one zarówno dzieciom jak i dorosłym niezbędnych składników odżywczych do prawidłowego rozwoju i funkcjonowania organizmu. Natomiast mięso i nabiał zawierają cholesterol i tłuszcze zwierzęce, które wpływają niekorzystnie na organizm. Ważne by w naszej diecie znajdowały się zielone warzywa, które są bogate w żelazo, wapń i witaminy niezbędne do rozwoju naszych dzieci. Do zielonych warzyw zaliczymy brokuły, szpinak, burak liściowy, kapustę pekińską. Ważne w diecie są rośliny strączkowe takie jak fasola, groch. Zawierają białka, wapń. Na stole powinny znaleźć się także pełne ziarna zbóż, owoce, nasiona i orzechy a także zdrowy olej. Mięso ryby i drób można podawać dziecku, ale w niewielkich ilościach. Zawsze muszą im towarzyszyć na talerzu warzywa lub ryż. Cukier znajduje się w wielu warzywach lub owocach. Nie należy podawać dziecku rafinowanego cukru, bo nie doceni cukrów warzyw np. w marchewce, czy dyni. Jedynym napoje jakie dziecko potrzebuje jest woda. Nie podawaj malcowi herbaty czy kawy, zawiera ona kofeinę.