Hartuj się

49to wcale nie puste słowa. Korzyści, jakie przynieść może zjadanie ryb są wielorakie. Ryby są znakomitym źródłem białka i oraz zdrowych tłuszczy. Białko ryb, w przeciwieństwie do zwierzęcego jest lekkostrawne i nie zwiększa ryzyka miażdżycy. Nie zawiera cholesterolu. Ponadto ryby zawierają kwasy omega-3, które m.in. pozytywnie wpływają na nasze samopoczucie, poprawiają prace układów: krążenia i immunologicznego, jak również pomagają zapobiegać zawałom serca. Najwięcej tych tłuszczów zawiera łosoś. Dla osób, które dbają o linię, najodpowiedniejszy będzie dostarczający dobrą dawkę jodu, niskokaloryczny dorsz. Śledzie z kolei, bogate w wapń i fosfor, polecane są szczególnie osobom dbającym o zęby i kości. Znakomitą dawką selenu stanowi tuńczyk, co czyni go prawdziwym przeciwnikiem nowotworów. Pozostaje kwestia ich przygotowania. Najzdrowsze są ryby mrożone. Wędzone oraz solone podwyższają ciśnienie, zatem raczej je odradzamy. Szczególnie polecić można ryby konserwowane, które nie tracą zawartości kwasów omega-3. Poza tym, z dodatkiem zawierającego likopen sosu pomidorowego, mogą mieć jeszcze silniejsze działanie anty nowotworowe. Woda przewodzi ciepło blisko 30-krotnie lepiej niż powietrze. Już ten fakt, każe nam zainteresować się jej wpływem na zdrowie naszego organizmu. Działanie zabiegów wodnych jest zatem, na nasz organizm, znacznie silniejsze niż przebywanie na powietrzu czy nawet na słońcu. Jeśli chcemy być odporni na nagłe zmiany temperatury, nie ma chyba lepszego sposobu by to osiągnąć. Już zanurzając się w wodzie odczuwamy zwykle zimno, a nawet dreszcze. Ale to tylko początkowy etap. Po krótkim czasie skóra zmienia swoje blade zabarwienie i zaczyna różowieć. Pojawia się uczucie ciepła. W ten sposób nasz organizm, siłą rzeczy, przygotowuje się do wahań temperatur. Musimy pamiętać o tym, że kiedy znowu poczujemy zimno, a nasze wargi zaczną sinieć jest to bezwzględny znak, że należy wyjść z wody. Najlepiej, gdyby udało nam się uprzedzić ten fakt, ale nie zawsze jest to możliwe. Niezbyt wskazana jest kąpiel w wodzie poniżej 20 stopni Celsjusza. Wyróżniamy różne formy zabiegów wodnych. Od zwykłego, krótkotrwałego nacierania, poprzez natryski, a na pływaniu kończąc. Z tego powodu, każdy z pewnością znajdzie coś dla siebie i dla swojego zdrowia.