Dziecko

16To naturalne, że rodzice jak tylko potrafią najlepiej próbują dbać o swoje maleństwo. Jeśli chodzi o odżywianie dziecka próbują dawać mu potrawy i produkty, które uważają za zdrowe. To jest właśnie najtrudniejsze, bowiem specjaliści co jakiś czas zmieniają zdanie na poszczególne produkty. Na przykład raz uważają, że podawanie jajek jest niezdrowe, a za jakiś czas słyszymy, że należy podawać dziecku co najmniej 4 jajka. Bardzo to dezorientuje rodziców. Pomimo wielu odmiennych zdań co do odżywiania. Wielu specjalistów zgadza się co do jednego przygotowywania potraw na bazie tłustych mięs, dużych ilości sera, potraw smażonych jest niezdrowe zarówno dla dorosłych a w szczególności dla dzieci. Ważne jest, aby w diecie dziecka znalazło się wiele warzyw, owoców, produktów zbożowych i roślin strączkowych. To właśnie w nich jest najwięcej odżywczych składników i witamin niezbędnych do prawidłowego rozwoju i funkcjonowania organizmu małego dziecka. Ważne jest, aby uczyć dziecko od pierwszych dni zdrowego odżywiania. Maluch uczy się najlepiej poprzez obserwacje, dlatego pokażmy mu, że zdrowe odżywianie to coś dobrego. Istotne by na naszym stole pojawiło się dużo warzyw i owoców. Większość malców z ciekawością i apetytem zjada co mu przygotujemy. Najlepiej od pierwszych chwil uczyć maleństwo zdrowego odżywiania, wtedy dziecko nie będzie stwarzało problemów podczas jedzenia fasolki czy ziaren zbóż. Warto by na talerzu dziecka pojawiały się codziennie warzywa, fasola, groch, szpinak lub kapusta oraz pełne ziarna. Malec przyzwyczajony do takiej diety będzie zjadał wszystko z apetytem. Jednak czasami, pomimo naszych starań, zdarzają się dzieci niejadki. Nie chcą jeść śniadania, obiadu, czy kolacji. Nam się wydaje, ze praktycznie nic nie jedzą. A może zajadają między posiłkami słodycze, chipsy. Są to puste kalorie bez składników odżywczych a dziecko przez nie staje najedzone. Dlatego warto niejadkowi postawić talerz z obiadem. Jeśli nie zje zabrać i poinformować go, że nic nie dostanie do jedzenia do następnego posiłku. Dziecku przyzwyczajonemu do przekąsek trudno będzie się z tym pogodzić. Jeśli bardzo się domaga możemy mu dać marchewkę. Warto przetrzymać kilka dni, a dziecko na pewno zacznie jeść zdrowe obiady, gdy będzie głodne. Czasami warto niejadkowi przygotować danie, które będzie ładnie wyglądało na talerzu. Możemy np. z warzyw zrobić pociąg, lalkę czy inną fantazyjną rzecz.